Holdbeskrivelse2019-08-01T21:01:01+00:00
Yoga – en time med fokus, forbrænding og nærvær.
Yogaøvelser kødes sammen til sekvenser med glidende overgange.
Yoga opbygger styrke og balance, løsner spændte muskler og smidiggør leddene, uden at kroppen stresses eller overbelastes.
Der er ingen begrænsninger for dig som deltager.
Det vigtigste er, at du lyttter til din krop.
Yogastilen er Hatha yoga, hvor der er fokus på de fysiske stillinger og åndedrætsøvelser.
Med udgangspunkt i vejrtrækningen arbejder vi os igennem en time i flow, hvor vi bevæger os naturligt fra stilling til stilling.
Der vil være både statiske stillinger og dynamiske sekvenser. Ved hjælp af åndedrættet udfordrer vi fokus, styrke, puls, smidighed, udholdenhed og balance.
Målet er at få en kropslig oplevelse og forsøge at sætte vores daglige tankemylder på stand-by, så vi opnår ro både i kroppen
og i hovedet. Der vil være grundig instruktion, så alle kan deltage – udgangspunktet er dig, der hvor du er.
Inspireret af Yin-Yoga.
En time med yoga rettet mod bindevævet og er en et perfekt supplement til de dynamiske yoga former (Yang). Der praktiseres blide stræk i længere tid, ca. 3-6 minutter.
Der er ingen begrænsninger for dig som deltager. Det vigtigste er, at du lytter til din krop.
Yin yoga er en yogaform der, som navnet siger, nærer os med sin mere feminine tilgang til yoga. Yin yoga handler ikke om at oparbejde styrke og stærke muskler, men snarere om at spænde af, give efter og strække bindevæv, ledbånd og sener for derved at oparbejde en mere fleksibel krop med mere plads.
Vi befinder os oftest 3-5 minutter i en yin yogastilling. Det kan sammenholdt med andre yogaformer synes som lang tid, men når først man vender sig til det, føles det vidunderligt at få lov til at give slip og at have god tid til det.
Hit Fit Dance er ikke bare en almindelig forbrændingstime. Vi har taget udgangspunkt i musikken, og den stil, som var fremme på det givne tidspunkt.
Vi danser rock´n´roll til 50-ernes rytmer. Twist til 60-ernes Beatles. 70-ernes discotrin i bedste John Travolta stil. Pop og grandprix fra 80-erne, samt de mere moderne funk og showdance moves fra 00-erne og 10-erne. Alle de største hits er med, og det er svært ikke at skråle med på sangene, der brager ud af højtalerne.
Koreografierne er forholdsvis simple, så man kan følge med instruktøren. Timerne gør det muligt for hver enkelt at give den ekstra gas eller udføre flere detaljer ud fra deres egne fysiske eller tekniske evner. På denne måde bliver det både udfordrende og hårdt for alle, allerede ved den første undervisningsgang.
En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag. Så glæd dig til at prøve en super svedig og lærerig time, hvor både pulsen og humøret ryger helt i top…
Konceptet er udviklet af Marianne Eihilt – kendt fra “Vild med dans”. Instruktørerne er uddannet af Marianne Eihilt i hendes dansestudio i Århus.
Varighed: 60 min
Crossdance er en dance/fitness time med moduler på kryds og tværs. Deraf navnet “Cross Dance”.
De 60 min er tilrettelagt meget nøje, og du vil blive præsenteret for konceptet de første 2-3 minutter af timen.
Sveden vil dryppe fra din pande, samtidigt med at du vil have en fantastisk følelse i kroppen, en følelse af glæde over, at du har valgt en time, hvor du får DET HELE!. Nemlig: Bodytoning, Intervaltræning, Dans samt masser af smil, energi og overskud direkte ind på kontoen.
Det som gør Cross Dance speciel er, at der i hvert “dance modul” er et element fra en standard/latin dans, f.eks. samba, cha cha cha, tango eller pasodouble. Samtidig gør den gode musik, at du ikke kan stå stille.
Koreografien er let, den er opbygget i forhold til vers og omkvæd i den enkelte sange, så du bliver meget hurtig fortrolig med koreografien.
Du vil opleve en fantastisk stemning til en Cross Dance time.
Crossdance POWER er et underkoncept til Crossdance, hvor der er lagt mere fokus på bodytoning, med forskellige redskaber, hvilket giver et helt andet mindset og skønne ømme muskler dagen efter.
Bodytoning modulerne er længere end på en almindelig Crossdance time og timen er tilrettelagt meget nøje, så hele kroppen bliver trænet godt igennem.
På en Crossdance POWER time skal vi igennem:
– Warm up
– Bodytoning
– Dance
– Cardio
– Balance
– Cool down
Alle kan deltage.
Varighed: 60 min
Jumping Fitness® er cardio træning, som foregår på specielt udviklede Jumping®PROFI trampoliner. Trampolinerne har et styr, som kan indstilles i højden til den enkelte person. Jumping Fitness® er en rigtig sjov og effektiv form for motion, hvor man aktiverer kroppens 400 muskler. Jumping Fitness® er et hold med power, hop og glad musik. Man arbejder med kondition, muskler, balance og smidighed. Inden start gennemgås teknik og timens opbygning. Der laves herefter små koreografier med simple trin. Vores hold er primært cardio træning, men dertil hører som regel også styrketræning, og til slut slutter vi af med udstrækning.
Timen er for folk i alle aldre.
Varighed: 60 min.
Gravide må IKKE jumpe.
Trampolinerne har en max. belastning på 120 kg.
Cross Training er hård træning på den gode måde. (Cross training går også under betegnelsen crossfit, Xfit og lignende)
Cross Training er for vægtløfteren, for sprinteren, og for den helt almindelige motionist.
Cross Training er med andre ord for alle, som vil have en bred, generel og ekstremt effektiv træning.
Cross Training er sjovt, intenst og hårdt på den gode måde! Vi stiler efter udholdenhed, hastighed, balance, smidighed, koordination, præcision og bevægelighed, og dette opnås ved at udføre varierede funktionelle bevægelser ved så høj intensitet som muligt.
Cross Training har således i en unik træningsform samlet det bedste fra en række andre sportsgrene, bl.a.:
Roning (kortere eller længere distancer)
Træning med kettlebells og lettere eller tungere vægte
Gymnastik og andre kropsvægts-øvelser
Olympisk vægtløftning mv.
Træningen er aldrig kedelig, og der benyttes redskaber som frie vægte, vægtstænger, kettlebells, ringe, medicinbolde etc.
Filosofien er, at fitness er et helhedsbegreb, som har afgørende betydning for, hvad du kan præstere i dagligdagen.
Cross training kommer hele vejen rundt med træning tilpasset det virkelige liv for alle – fra seniorer til eliteudøvere.
Dagens træningspas kaldes WOD (Workout Of the Day) og er unikt.
En cross training time kan være bygget op som følger:
a. Opvarming og smidighed
b. Teknikøvelser
c. WOD
d. udstrækning
Cirkel Cross er en blanding af cirkelgym og cross training .
Der benyttes bl.a. øvelser fra cross trainingen.
man laver øvelserne stationsvis i et bestemt tidsinterval, ligesom i cirkel gym.
Se evt. mere under beskrivelsen af Cirkel Gym.
Alle kan være med.
Varighed: 60 min.
Der opbygges 15-20 forskellige stationer med øvelser, som træner hele kroppen igennem.
Vi starter med fælles opvarmning, hvorefter hver enkelt deltager placeres ved hver sin station.
Der arbejdes ca. 1 min ved en station, hvorefter man cirkulerer videre til den næste.
Der afsluttes med fælles udstrækning, når alle har været samtlige stationer igennem.
Der anvendes bænk, håndvægte, måtte, elastikker, tubes, flowin måtte, hulahopring m.v.
Varighed: 60 min.
Mødested: p-pladsen v/Bavnehøjskolen.
Ankomstregistrering: Enten v/instruktør eller inden holdstart på terminalen i HadstenMotion.dk
Start weekenden med et brag af en træning – udenfor!
Sjov og effektiv funktionel træning, hvor vi bruger naturen, TRX og egen kropsvægt.
Alle kan være med og alle kan få noget ud af det – du skal blot give det, du kan – på det niveau, du er.
En træning med masser af humor og “gaver”, der giver mulighed for at komme i rigtig god form.
Kom og vær med – også selvom det er din første gang.
Medbring blot dig selv, tøj, der passer til vejret, en flaske vand og dit gode humør.
Varighed: 60 min.
TRX-funktionel træning kombinerer TRX(slynger), egen kropsvægt og evt. kettlebells.
Du får super effektiv træning fra start til slut. Du udfordres på styrke, balance, stabilitet, core og kondition.
Hele kroppen trænes igennem, og pulsen kommer op hver gang.
I TRX´en arbejder du med din egen kropsvægt.
Timen starter med mobilitet og kan derefter f.eks. bestå af forskellige stationer efter cirkeltræningsprincippet eller som sæt af 10-20 gentagelser.
Alle kan deltage.
Er du helt ny ud i funktionel træning er dette et godt sted at starte.
Er du øvet sættes intensiteten op for dig, så du stadig får fuldt udbytte af timen.
Varighed: 60 min – P.t. ingen hold.
Der opbygges 15 – 20 forskellige stationer med øvelser, som træner hele kroppen igennem.
For ca. hver 5 stationer med styrketræning, vil der være 1 tabata puls.
Det kan f.eks. være løb på stedet, climing, englehop, skyggeboksning, burpees o.s.v.
Vi starter med fælles opvarmning, hvorefter hver enkelt deltager placeres ved hver sin station.
Der arbejdes ca. 1 min ved en station, hvorefter man cirkulerer videre til den næste.
Der afsluttes med fælles udstrækning, når alle har været samtlige stationen igennem.
Der anvendes bænk, håndvægte, måtte, tubes, flowin måtte, m.v.
Holdet minder meget om Cirkelgym, men stationerne med tabata gør, at man får pulsen helt op, og derved forbrændingen helt i top.
Holdet ligger på niveau med Cross Training i hårdhed.
Alle kan deltage.
Varighed: 60 min – P.t. ingen hold
En halv time hvor vi træner ben, arme, ryg og mave.
Det er styrketræning hvor vores primære redskab er kroppens egen vægt – funktionel træning når det er bedst.
Du kan være med uanset dit niveau af styrke, du starter blot med den styrke, du har.
Varighed: 30 min 
Tabata er en time med fokus på styrke og puls.
Her har du god mulighed for at øge din forbrænding – både under og efter træningen.
Tabata er en japansk træningsteknin, hvor der trænes kort, men hårdt.
Tabata er intervaltræning, hvor du giver den max gas i 20 sek. – efterfulgt at 10 sek. pause.
Dette gentages så flere gange efter hinanden.
Tabata er simple, men effektive styrke og konditionsøvelser.
Varighed: 30 min.
Core er en ½ time til dig, der gerne vil have flad mave og stærk ryg.
Vi får fat i de inderste mavemuskler, der hæfter ved lænden, og det er netop disse muskler, vi skal bruge for bl.a. at opretholde en god holdning.
Hvis man lærer at spænde korrekt op i coren(inderste mavemuskel), så kan man faktisk også formindske sit taljemål med et par cm.
Der anvendes ingen redskaber ud over den lille blå redondobold 22 cm.
Alle kan deltage.
Varighed: 30 minutter.
Et hold baseret på opstrammende øvelser for hele kroppen.
Stor fokus på mave-, balle- og lårøvelser.
Der benyttes elastikker, små håndvægte, den lille bold m.m.
Ingen time er ens. Alle kan deltage.
Varighed: 60 min
Vi arbejder primært med den lille redondo-bold (blå bold med diameter på 22 cm) samt den store bold, håndvægte og egen kropsvægt.
Træningen forbedrer din balance og hjælper primært til at styrke musklerne omkring mave og ryg.
Holdet er for dig som ønsker større styrke, bedre balance og øget kropsbevidsthed. Træningen indeholder stabilitets- og koordinationsøvelser.
Træning af mave- og rygmuskler kan forebygge rygsmerter og dårlig kropsholdning samt give en stærkere bækkenbund.
En time for dig, som gerne vil udfordre dine mave- og rygmuskler, men vi træner også resten af kroppen.
Alle kan deltage.
Varighed: 60 min
Vægt/-styrketræning i hold under ledelse af en certificeret BODYPUMP instruktør. Der anvendes vægtstang og vægtskiver i forskellige størrelser efter eget ønske.
Efter opvarmning, hvor teknik og løft demonstreres, arbejdes der målrettet og stationært i ca. 5 minutter med følgende muskelgrupper: bagdel, lår, bryst, ryg, triceps, biceps, skulder og mave.
Mange gentagelser og få vægte giver styrke og udholdenhed – ingen pumpede muskler – navnet til trods.
Pump henvender sig til alle, og der kræves ingen forudsætninger for at deltage.

Varighed: ca. 60 minutter.

Vores instruktører deltager i kvartalsuddannelser arrangeret af Les Mills Nordic, der har hovedsæde i Stockholm. 4 gange om året kommer der nyt program med ny musik. Ved samme lejlighed gennemgår man korrekt træning af forskellige øvelser, således at man hele tiden træner på den mest skånsomme måde.
Se video her:
http://www.youtube.com/watch?v=rsm0A1RTu6k
Push and lift er en styrketræningstime, hvor vi træner alle de store muskelgrupper – ben, bryst, ryg, skulder og arme – afsluttet med mave og udstrækning.
Der arbejdes ca. 5 minutter pr. muskelgruppe.
Der anvendes bænk, måtte, vægtstang og håndvægte.
Alle kan være med.
En time med fokus på kondition og coretræning, hvor du vil blive udfordret på den gode måde.
Cardiotræningen er intensiv – pulsen skal op – med masser af effektive og simple øvelser.
Cardiotræningen giver øget forbrænding, styrke og kondition.
Vi skal træne core/kropskernen, som er musklerne omkring mave/ryg – hvorved vi øger vores kropsbevidsthed, koordination, stabilitet og balance.
Til coretræningen bruger vi forskellige redskaber, bl.a. den store træningsbold(coreball).
Øvelserne tilpasses dit niveau, så alle kan være med
Varighed: 60 min. – P.t. ingen hold
Indoor cycling er cykling i hold på special fremstillede cykler med et stort og tungt svinghjul uden friløb.
Effektiv motionsform for kondition, fedtforbrænding og muskeltræning af den nederste del af kroppen
– især baller og lår.
Cyklen er forsynet med bremse, hvilket giver mulighed for at simulere kørsel i bakker, modvind m.v. Ændring i trådkadence, bremsens hårdhed m.v. giver en varieret cykeltur, som virkelig får sveden frem på panden.
Disse hold benyttes også af cykelryttere – specielt i vinterhalvåret.Kør sammen med mange andre til god musik og få en effektiv træning ud af det samtidigt. Ved indoor cycling er det nødvendigt at anvende cykelsko med lookklamper. Hvis du ikke selv har cykelsko med lookklamper udlånes de gratis på stedet. Vi har 33 kvalitetscykler af mærket Body Bike.
Varighed: 60 min.
Power Cycling er kort sagt, indoor cycling, hvor fokus er på, at det skal være hård og effektiv vintertræning for erfarne spinnere/cykelryttere.
I Power Cycling lægges der vægt på en struktureret træning med henblik på, at stå endnu stærkere, når næste sæson starter.
Vi bruger watt tallene fra cykelcomputeren som indikator for belastningen/hårdheden i løbet af timen.
Det er derfor en god idé, at du har kørt en watt test, så du kender dit FTP watt tal.
Hvis du ikke kender dit tal, så er instruktøren behjælpelig med at estimere et FTP watt tal til dig.
Selvom holdet er for erfarne ryttere/spinnere, så er det selvfølgelig muligt at deltage, selvom du ikke helt opfylder disse krav.
Holdet er et øvet hold.
Varighed: 60 min