Faq2019-09-04T21:36:56+00:00
Ja. Uanset om du skal deltage i holdtræning eller blot skal styrketræne, så skal du altid ankomstregistrere dig på en af de 2 computere/ankomstterminaler på væggen ved omklædningsrummene.
Du må købe en ny nøglebrik i KONTORTIDEN . Den koster 50 kr.
Du registrerer dig online via www.hadstenmotion.dk. Klik på linket BLIV MEDLEM – vælg NYT MEDLEM – udfyld felterne og “Opret konto” Følg vejledningen på skærmen. Vær opmærksom på, at du efter registrering og betaling skal hente dit medlemskort i centret i en af kontortiderne, så husk ikke at starte dit abonnement, før end at du kan få et medlemskort udleveret. Alle gængse betalingskort modtages.
NB! Hvis du ønsker at tegne et PBS abonnement, så er det nødvendigt, at du registrerer dit betalingskort, så den månedlige betaling kan foregå via automatisk korttræk.
Du sender en mail til hadstenmotion@sport.dk og anfører dit navn og din adresse. Vi sender herefter dit medlemsnummer til dig.
 www.hadstenmotion.dk –  klikker du på “Holdbooking”. Holdbookingsiden åbner sig. Klik på Login – Glemt login-oplysninger?Find dem her + Klik her hvis du har glemt dit medlemsnr. Indtast din e-mail + SEND email.  Det kræver, at du har registreret en mailadresse under “Din profil”, når du har været logget ind som medlem.
Du sender en mail til hadstenmotion@sport.dk og anfører dit navn og din adresse. Vi sender herefter din adgangskode/pinkode til dig. Du kan også bruge linket “Glemt loginoplysninger? Find dem her “, som du finder via www.hadstenmotion.dk – “HOLDBOOKING” – klik på Login.. Det kræver, at du har registreret en mailadresse under “Din profil”. Du finder “Din profil” under “Dit navn” i topmenuen, når du er logget ind.
Du kan betale dit træningsabonnement online via vores hjemmeside. Du kan betale med alle gængse betalingskort.
Du går ind på www.hadstenmotion.dk – forsiden – og klikker på “BLIV MEDLEM”. Du bliver herefter sendt over i bookingsystemet. Her logger du ind med dit medlemsnummer og din adgangskode. Når du er logget ind, finder du “Medlemskaber & klippekort” i venstre side. Klik på “Køb eller forny”. Vælg et abonnement og følg anvisningerne. Det kræver, at du kender dit medlemsnr. og adgangskode. Kender du ikke dine koder – se punkt 6 og 7.
NB!. Dit abonnement aktiveres ligeså snart din betaling er gået igennem. Det betyder, at du kan benytte centret umiddelbart efter, at du har betalt for dit abonnement/klippekort.
Det ordner du Online med dit betalingskort – jf. punkt 9.
Du kan via holdbookingen se, hvornår dit abonnement udløber. Du skal bruge dit medlemsnummer og din adgangskode.
På www.hadstenmotion.dk  klikker du på “HOLDBOOKING” i øverste højre hjørne.
Nyt vindue åbner sig til halbooking.dk .
I øverste højre hjørne vælger du Login og skriver dit medlemsnr. + adgangskode.
Du er nu inde i holdbookingen og din startside viser dit abonnement, dine holdtilmeldinger samt en menu i venstre side.
Bemærk, at et PBS abonnement løbende bliver forlænget med 1 måned. Det sker omkring d. 15. i måneden.
I menuoversigten i venstre side finder du en masse informationer.
Klik på punkterne og se hvilke informationer, der gemmer sig der.
Du kan også se status på dit abonnement, når du ankomstregistrerer dig på ankomst skærmene i centret.
Se under punkt 11. Du følger samme fremgangsmåde.
Du kan se, hvor mange klip du har tilbage, samt hvornår klippene bliver for gamle.
Et klippekort har en gyldighed på 12 måneder fra købsdatoen.
Hver gang du ankomstregistrerer dig på ankomstterminalerne i centret vil skærmen vise dit navn, samt hvor mange klip du har tilbage.
Du opretter aftalen online ved at logge ind i holdbookingen. Se punkt 10 vedr. hvordan du logger ind i holdbookingen. Når du er logget ind vælger du “Medlemskaber & klippekort” i kvikmenuen i venstre side. Klik på “Køb eller forny”. Du får en oversigt over medlemskaber. Du vælger den PBS aftale, som du ønsker. Herefter følger du vejledningen og betaler med dankort frem til første trækning.
Det er en forudsætning for at oprette en PBS aftale, at du registrerer dit betalingskort, så de fremtidige betalinger kan ske via automatisk korttræk.
Du skal ikke henvende dig i dit eget pengeinstitut.
Når du lige har oprettet en PBS aftale modtager du første gang et giroindbetalingskort. Dette girokort skal du betale, og efterfølgende skal du sørge for at registrere dit betalingskort online, så de fremtidige betalinger kan ske via automatisk korttræk.
Du opsiger dit PBS medlemskab online via www.hadstenmotion.dk.
Se vejledning herunder.
Du kan IKKE opsige dit PBS abonnement telefonisk og heller IKKE ved personlig henvendelse i en af vores kontortider.
Online opsigelse:
På www.hadstenmotion.dk klikker du på enten BLIV MEDLEM eller HOLDBOOKING.
LOGIN på ny side med dit medlemsnummer og din adgangskode.
Har du ikke dit medlemsnummer, så send en mail til hadstenmotion@sport.dk og få det oplyst.
Klik på “Medlemskaber & klippekort”. Klik på Opsig.
Hvis du ikke har “Medlemskaber & Klippekort” i din venstremenu, så klik først på “Din forside” i menuen under dit navn.
Vælg opsigelsesdatoen og “Bekræft opsigelse” + LOG UD.
Generelt vedr. opsigelse af PBS abonnementer:
Der er et opsigelsesvarsel på løbende måned + 1 måned.
Et PBS abonnement kan dog tidligst opsiges efter udløb af garantiperioden på løbende måned + 2 måneder.
Du skal altså IKKE henvende dig i dit eget pengeinstitut for at opsige PBS aftalen.
Det er IKKE gyldig opsigelse bare at stoppe månedsbetalingen i dit pengeinstitut.
Kontantabonnementer kan ikke sættes på pause/i bero.
Har du et PBS abonnement kan dette sættes i bero.
Beroperioden skal være på mindst 14 dage. Antallet af dage er ligegyldigt – dog max. 6 måneder(180 dage).
Du skal blot angive en startdato og en slutdato for beroperioden.
Beroperioder koster 50 kr. pr. gang.
Beroperioder oprettes online via www.hadstenmotion.dk – BLIV MEDLEM – login med dit medlemsnummer og adgangskode.
Har du ikke dit medlemsnummer, så send en mail til hadstenmotion@sport.dk .
Når du er logget ind vælger du “Medlemskaber & Klippekort” i venstremenuen.
Vises denne menu ikke, så klik først på “Din forside” i menuen under dit navn.
Vælg gul BERO knap.
Udfyld startdato og slutdato + Læg i kurv.
Sæt flueben i “Jeg har læst og accepterer betingelserne”
Til betaling + vælg betalingsform + betal de 50 kr. med dit betalingskort + Log ud.
Ønske om bero modtages hverken pr. telefon eller i kontortiden.
Vær opmærksom på, at dit abonnement automatisk starter igen, når den ønskede beroperiode er slut.
NB! Hvis du opretter en beroperiode efter d. 15. i måneden, så er opkrævningen for den efterfølgende måned allerede sendt afsted til PBS/Betalingsservice.
Det betyder, at du bliver opkrævet på normal vis for den efterfølgende måned – også selvom du har sat dit abonnement i bero. Pengene er dog ikke tabt, idet de sættes ind på din konto hos HadstenMotion.dk og vil blive brugt som betaling for den første måned, når du igen starter med at træne.
Hvis du ønsker at starte med at træne før beroperioden er udløbet, så kan du enten booke et hold i Holdbookingen, eller du kan ankomstregistrere dig med din nøglebrik på en af ankomstterminalerne i centret. På den måde startes dit abonnement automatisk igen.
Hvis du ønsker at opsige dit abonnement i beroperioden, så er du nødt til først at aktivere dit medlemskab/afkorte din beroperiode.
Det er først muligt at foretage en opsigelse dagen efter at beroperioden er udløbet.
Opsigelse foretages online. Se under Opsigelse.
Du kan aktivere dit medlemskab igen ved enten at booke et hold i holdbookingen, eller ved at ankomstregistrere dig på en af ankomstterminalerne i centret.
Vær opmærksom på, at der er et opsigelsesvarsel på løbende måned + 1 måned efter at beroperioden er slut.
Opsigelse foregår også online – se punkt 15.
Måske husker du ikke dine koder korrekt. Se under punkt 6 og 7. Dit abonnement er måske udløbet eller dine klip er brugt. Et klippekort har en gyldighed på 12 måneder fra købsdatoen. Herefter slettes resterende klip. Send os en mail med dit navn og din adresse, så checker vi dine data.
Motionscentret er åbent for besøgende i vores kontortider. Her kan du se centret samt tale med personalet.
Hvis du er sikker på, at du ikke igen får brug for dit medlemskort, må du meget gerne aflevere det i vores postkasse.Hvis du på et senere tidspunkt atter vil træne hos os, så gemmer du dit medlemskort. Ved fornyet indbetaling af kontingent aktiveres dit medlemskort igen. Du undgår derved at skulle købe et nyt kort til 50 kr. Medlemskortet er din ejendom, og du får ikke penge retur ved at aflevere den.
Du kan oprette nyt medlemskab online ved at logge ind med dit medlemsnummer og din adgangskode, vælge det ønskede abonnement og efterfølgende betale med dit betalingskort(se punkt 8 og 9)
Du kan ikke betale via girokort.
Du betaler online med dit betalingskort i forbindelse med indmeldelse og køb af træningsabonnement.
Opretter du en PBS aftale, skal du registrere dit betalingskort, så vi hver den 1. i måneden kan opkræve betalingen via automatisk korttræk.
Det koster 30 kr. at udeblive fra et hold. Har du et PBS abonnement, bliver det trukket over aftalen. Har du derimod et kontant medlemskab, koster det 3 dage af medlemskabet. I Halbooking.dk er det muligt at framelde sig et hold efter at slettefristen er overskredet(2 timer før holdstart). Meeeeen man skal være opmærksom på, at når man framelder sig et hold efter at slettefristen er overskredet, så koster det et gebyr, på samme måde, som hvis man ikke er mødt op til holdet. D.v.s. at man enten får en bøde på 30 kr, for afkortet sit kontantmedlemskab med 3 dage eller mister sit klip på sit klippekort.
Modtager du et Girokort, så skal du først betale dette, og derefter sørge for at registrere dit betalingskort online, så de fremtidige betalinger kan ske via automatisk korttræk. Udsendelse af girokort er pålagt et girokortgebyr på 25 kr. pr. måned.
Hvis PBS aftalen tilmeldes til automatisk korttræk, så reduceres betalingsgebyret til 9,75 kr. pr. måned.
Hvis du har sat dit medlemskab i bero efter d. 15 i måneden, har vi allerede sendt oplysninger til Betalingsservice omkring opkrævning. Derfor vil du blive trukket den normale sats. Dette beløb bliver dog modregnet den første måned dit medlemskab er aktivt igen. Hvis medlemskabet er sat på pause inden den 15. i måneden, vil der ikke blive trukket penge fra din bankkonto, medmindre du har fået nogle bøder for manglende fremmøde til hold.
Du mister således ikke pengene. De bliver sat ind på din konto hos os.
Fremmøde til hold skal ske mindst 10 min. før holdet starter, og alle der ikke har fremmødt før dette, risikerer at miste deres plads, derfor er det en god ide at gøre det i god tid. Husk at holde din nøglebrik på læseren til en af de 2 ankomstregistrering skærme i gangen, så du er registeret som fremmødt på holdet. Skulle du undtagelsesvist have glemt din nøglebrik, så skriv i bogen ved indgangsdøren, at du har været på det nævnte hold.
Uanset hvad, skal der altid afmeldes, hvis man er forhindret. Det skal gøres minimum 2 timer før holdet starter, men gør det så snart, at du ved, at du er forhindret i at deltage. Du risikerer, at du i sidste øjeblik ryger ind på holdet og ikke kan melde dig fra igen. Er du kommet ind på holdet og ikke møder op, vil du automatisk blive afkrævet et gebyr – henholdsvis 30 kr. for betalingsservice medlemskaber og – 3 dage for kontant medlemskaber.
For at komme lidt på forkant med ventelisterne, er det nødvendigt at tilmelde sig holdene i god tid. Det er muligt at gøre dette 2 uger frem i tiden. Hertil skal det nævnes, at mange tilmelder sig, men ender løbende med at melde sig fra igen.
Det er ikke muligt at tilmelde eller afmelde hold over centrets telefon eller via mail. Dette skal ske på touch skærm i centret eller via internet holdbookingen.
Det er ikke muligt at træne i hverken cowboybukser eller arbejdstøj. Cowboybukser slider unødvendigt på udstyret. Arbejdstøj er uhygiejnisk og sender nogle forkerte signaler. Alt træning skal foregå i træningtøj samt indendørs sko. Træning i bar overkrop er heller ikke tilladt. Træner du i strop t-shirt, skal den dække din brystkasse. Løse strop t-shirts, hvor man f.eks. kan se brystvorterne er ikke tilladt.
Du må gerne tage din baby med ned at træne, så længe at babyen ligger i sin lift, og der udvises hensyn til de andre medlemmer.
Du kan også medtage din baby på “Flad mave/stærk ryg” holdet om fredagen.
Her er musikken afdæmpet og træningen foregår i et roligt tempo uden hop og hurtige bevægelser.
Aldersgrænsen for at træne på egen hånd er min. 14 år.
Af sikkerhedsmæssige grunde må børn under 14 år ikke opholde sig i træningsområdet alene.
Børn, der er 10 – 13 år, kan kun træne sammen med, og under opsyn af en forælder(som også selv har et træningsabonnement)
Se nærmere regler for børns ophold i motionscentret her.
På min opkrævning er der anført et gebyr på 9,75 kr. – hvorfor?
Det er forbundet med stigende omkostninger at udsende opkrævninger via Nets/Teller/DIBS, som administrerer vores betalinger via Betalingsservice. Vi opkræver derfor ovenævnte betalingsgebyr.
På min opkrævning er der anført et girokortgebyr på 25 kr. – hvorfor?
Forklaringen er den samme som ovenfor, men det er væsentlig dyrere at udsende papirgirokort.
Når dine betalinger er tilmeldt til automatisk betaling via Betalingsservice/korttræk, og det er registreret i vores system, så vil gebyret automatisk blive nedsat fra 25 kr. til 9,75 kr.
Bookingsystemet udsender automatisk SMS beskeder i følgende tilfælde:
A: – du står på venteliste til et hold – andre melder sig fra på holdet – i det øjeblik, hvor du rykker fra 1. ventelisteplads og ind på holdet, modtager du en SMS med besked om at du nu kan komme til holdtræning.
B: – et hold bliver aflyst – enten fordi der er for få deltagere på holdet – eller fordi der ikke kan skaffes en instruktør til holdet.

Hvis du ikke får SMS beskeder i ovennævnte tilfælde kan det skyldes følgende:

  • dit mobilnummer er ikke korrekt, eller der er ikke registreret et mobilnummer i vores system
  • du har permanent viderestilling fra dit gamle fastnetnummer
  • du har et mobilnummer, som ligner de gamle fastnetnumre, f.eks. 8764 6612
Vores bookingsystem kan desværre ikke håndtere numrene under B og C.
Hvis dit mobilnummer ikke virker, så har du i stedet mulighed for at lægge en privat mail og/eller en arbejdsmail ind i systemet. Så vil du modtage de samme beskeder til dine mailadresser.