Cykelbiograf – intro + beskrivelse2019-04-11T12:51:03+00:00

WEXER CYKELBIOGRAF

Alle ugens 7 dage (i hele vores åbningstid) viser vi cykelhold på storskærm i cykelsalen.
Du vælger selv dit cykelhold på on demand videoskærmen på væggen.
Cykelholdene på storskærmen er kun afbrudt af vores live hold med instruktør.
Du har altså mulighed for at deltage på et indoor cycling hold, når det passer dig.

Det er ikke nødvendigt at booke sig i Online Bookingen – man møder bare op og vælger det hold man ønsker.

Cykelholdene er på 15, 30, 45, 60 eller 75 minutter og findes i niveau 1, 2 og 3.
Der findes også ruter, som er filmet i forskellige landskaber.
Niveau 1 = begynder.

Niveau 2 = let øvet.
Niveau 3 = øvet.

Til sammenligning så er vores Live hold alle på 60 minutter på niveau 3 eller 3½.

En oversigt over live-holdene i cykelbiografen findes under Holdplan – cykelbiografen.

Nedenfor kan du læse mere om Wexer cykelbiografen og se korte uddrag af cykelholdene.

INTRO FILM

Teknik intro – Forklaring af hvordan man indstiller sin cykel.
Denne korte video på lidt mere end 1 minut går kort igennem hvordan styr og saddel skal indstilles
for at give deltagerne det bedste udbytte af timerne og undgå skader.

Se hele videoen på

http://www.youtube.com/watch?v=W8-u2ICzEOI

Grafik intro – Forklaring af hvordan timen køres og hvad grafikken viser.

Denne video på lidt mere end 1 minut forklarer ganske kort timernes opbygning og forløb. Det
bliver også forklaret, hvad grafikken på begge sider af instruktøren viser, og hvordan deltagerne
kan bruge dette input.

Se hele videoer på

http://www.youtube.com/watch?v=GdR3iA8ZBds

CYKLING 1 – BEGYNDER

Cykling 1 niveau beskrivelse:

Cykling 1 er for alle – og er specielt for dig, der vil have en basisintroduktion til indendørs cykling
og dig som ikke har trænet før eller ikke været i gang i lang tid. Der er altid svedgaranti på en
cykeltime, så uanset om du er helt nybegynder eller veltrænet, så får du stadig sved på panden,
når du følger Cykling 1 programmerne der er bygget op således:

30 min. – Opvarmning + 1 blokke af intervaller og udstrækning

45 min. – Opvarmning + 3 blokke af intervaller og udstrækning

Cykling 1 programmer starter med grundig instruktion til cykeltræning og til hvordan du indstiller
cyklen samt hvordan grafikken i baggrunden skal forstås.
En typisk indendørs cykeltime foregår ved at en instruktør guider deltagerne igennem forskellige
intervaller til rytmerne af god og motiverende musik. De forskellige intervaller er udarbejdet, så
udendørscykling efterlignes mest muligt. Der køres fx bjergkørsel, sprint og intervaltræning. Selv
træningen foregår på special-konstruerede cykler, som kan indstilles, så de passer præcis til dig.
Belastningen er trinløs, så du kan selv tilpasse, hvor tungt trådet skal være.

Cykling 1 videomateriale:

http://www.youtube.com/watch?v=J2YKEPxfU10

http://www.youtube.com/watch?v=N2YaEAlBT2I

CYKLING 2 – LET ØVET

Cykling 2 niveau beskrivelse:

Cykling 2 er en cykeltime for dig, der er vant til at cykle. I hvert fald, når det er vores 30 og
45 minutters programmer du følger.
Cykling 2 programmerne er bygget op på følgende måde:

15 min. – Opvarmning + udstrækning

30 min. – Opvarmning + 1 blokke af intervaller og udstrækning

45 min. – Opvarmning + 2 blokke af intervaller og udstrækning

60 min. – Opvarmning + 3 blokke af intervaller og udstrækning

En typisk indendørs cykeltime foregår ved at en instruktør guider deltagerne igennem forskellige
intervaller til rytmerne af god og motiverende musik. De forskellige intervaller er udarbejdet, så
udendørscykling efterlignes mest muligt. Der køres fx bjergkørsel, sprint og intervaltræning. Selve
træningen foregår på special-konstruerede cykler, som kan indstilles, så de passer præcis til dig.
Belastningen er trinløs, så du kan selv tilpasse, hvor tungt trådet skal være.

Cykling 2 videomateriale:

http://www.youtube.com/watch?v=ZFeT_ypoxeM

http://www.youtube.com/watch?v=CKh0hP0ETk0

CYKLING 3 – ØVET

Cykling 3 niveau beskrivelse:

Sved i øjnene, drivvådt træningstøj, du hiver efter vejret, ben- og ballemuskler udfordres maksimalt
– alt det kan du “risikere” at opleve på vores Cykling 3 program. Vi kører både op i tempo og
belastning efter nøje planlagt program, der giver dig maksimalt udfordring.
Cykling 3 programmerne er for dig, der er vant til at cykle efter vores programmer eller tilsvarende
træning og programmerne er bygget op på følgende måde:

30 min. – Opvarmning + 1 blok af intervaller og udstrækning

45 min. – Opvarmning + 2 blokke af intervaller og udstrækning

60 min. – Opvarmning + 3 blokke af intervaller og udstrækning

75 min. – Opvarmning + 4 blokke af intervaller og udstrækning

En typisk indendørs cykeltime foregår ved at en instruktør guider deltagerne igennem forskellige
intervaller til rytmerne af god og motiverende musik. De forskellige intervaller er udarbejdet, så
udendørscykling efterlignes mest muligt. Der køres fx bjergkørsel, sprint og intervaltræning. Selve
træningen foregår på special-konstruerede cykler, som kan indstilles, så den passer præcis til dig.
Belastningen er trinløs, så du kan selv tilpasse, hvor tungt trådet skal være.
Cykling 3 videomateriale:

http://www.youtube.com/watch?v=DZ80F2At2M8

http://www.youtube.com/watch?v=8YgXL0N6mNA